در اهميت مجله تخصصي
دوم ماه مي سالروز انتشار مجله ويژه بانوان به نام «خانه داري خوب» است كه در سال 1885 انتشار يافته است.
دوم ماه مي 2006 به مناسبت گذشت 121 سال از انتشار مجله «خانه داري خوب» ، استادان روزنامه نگاري و اصحاب نظر در اين حرفه در چند ميزگرد تلويزيوني به بحث درباره اهميت مجله هاي تخصصي در دنياي امروز (قرن 21) از لحاظ ارتقاء معلومات عمومي و نياز مخاطبان پرداخته و پيش بيني كرده بودند كه سرانجام، روزنامه هاي عمومي هم تخصصي خواهند شد و بناچار هركدام تلاش خود را روي يك نوع موضوع متمركز خواهند ساخت تا مخاطب بداند كه كداميك را براي خواندن انتخاب مي كند. اين اصحاب نظر كاهش شديد درآمد نشريات عمومي را مثال زده و گفته بودند: كاهش درآمد نيويورك تايمز در سه ماه اول امسال (سال 2006) نسبت به سه ماه اول سال 2005 تا ميزان يك سوم، مويد اين نظر است كه مخاطبان قرن 21 اخبار را از طرق ديگر و حتي «سلفون» زودتر از روزنامه ها به دست مي آورند و در نتيجه نياز به تحليل و مطالبي دارند كه به آنها اطلاعات بيشتر دهد و معلوماتشان را بالا ببرد.
آنها مثال آورده بودند: در دوم ماه مي 1885هنگامي كه «كلارك بريان» مجله «خانه داري خوب» حاوي مطالبي كه مورد علاقه بانوان بود از قبيل خانه داري، بهداشت، طرز تهيه غذا، اقتصاد خانواده، بچه داري، سالروز تولد بانوان سالخورده، نوزاد، پوشاك و ... را در ماساچوست با تيراژ چهار هزار نسخه به توزيع داد همه گمان مي كردند كه ظرف چند ماه ورشكست خواهد شد و لذا بانكها جرات دادن وام به اورا بدون دريافت وثيقه ملكي نمي كردند اما ديديم كه كه تيراژش در سال 1911 به 300 هزار نسخه و در 1966 به 6 ميليون رسيد و .... نتيجه گيري اصحاب نظر از پرفروش شدن اين مجله اين بوده است كه در عصر اينترنت، نشريات چاپي بايد به سوي تخصصي شدن بشتابند تا هركدام در يك موضوع، قوي تر باشند و ....